Donderdag 2 juli 2015 - Reisverslag uit Falkenberg, Zweden van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu Donderdag 2 juli 2015 - Reisverslag uit Falkenberg, Zweden van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu

Donderdag 2 juli 2015

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

02 Juli 2015 | Zweden, Falkenberg

Vandaag begon de dag weer om zeven uur met kalveren melk geven. Eerst worden er een paar koeien gemolken uit het stro hok. Deze melk wordt bewaard in de melktaxi en wordt daarna gevoerd aan de kalveren. Daarna heb ik nog wat andere klusjes gedaan tussen de koeien zoals boxen en waterbakken schoonmaken. Ook zijn ze aan het kuilen, dus heb ook een paar rondjes mee gereden op de trekker.
Ik heb vandaag ook mijn eerste bevalling gehad. Er was al een kalf geboren uit de koe, dus ik zou hem moeten melken. Maar toen kwamen er weer pootjes uit. Ik wou Agnes nog gaan roepen, maar de koe begon al te persen dus heb ik het kalf er zelf uit gehaald. Het kalf zat achterste voren, dus het moest snel gebeuren. Het viel nog niet mee om een glibberig kalf uit de koe te halen. Maar het was gelukt en de tweeling zijn allebei vrouwtjes. Weer meer kalfjes om melk te geven.

  • 03 Juli 2015 - 12:12

    Anja:

    Hoi Mandy,

    Leuk dat je een bevalling van een koe zelf hebt uitgevoerd. Fijn dat het goed is gegaan. Je kunt het wel zie je als het maar moet. Gelukkig heb je al wat ervaring.
    Toch nog niet zelf op de tractor gezeten?

    Groetjes van thuis.

  • 03 Juli 2015 - 12:27

    Oma:

    Maargoed dat het bij een koe was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Falkenberg

Mandy

Actief sinds 18 Maart 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 33676

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Stage Zweden

13 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: