Weekend van 17 juli 2015 - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu Weekend van 17 juli 2015 - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu

Weekend van 17 juli 2015

Blijf op de hoogte en volg Mandy

22 Juli 2015 | Zweden, Halmstad

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit het mooie Zweden!
Vrijdag 17 juli zijn Bart, Annelies en Femke aangekomen. Bart is de zoon van Gery en Jan en woont in Nederland op de boerderij samen met Annelies, zijn vriendin. Femke is de dochter van Gery en Jan en woont ik Zweden, maar logeert in Nederland deze vakantie. Ze kwamen een weekendje over naar Zweden. Vrijdag hebben we ook geheind in de heuvels. Ik mocht weer bosmaaien onder de draad door. Dit viel niet altijd mee omdat er soms erg veel stenen lagen. We zijn een hele dag bezig geweest om de heining helemaal goed te krijgen. We waren daar met 5 man want Bart hielp ook mee.
Zaterdag hebben we de pinken daar naartoe gebracht. Eerst op de veewagen, en dan werden ze behandeld met Butox, dit is een middel dat op de rug wordt gespoten dat helpt tegen de vliegen. Ook werden de nummers opgeschreven voor de administratie en toen konden we rijden. Met de trekker was het een half uurtje rijden. Eenmaal gingen de pinken per twee uit de veewagen. Als ze allemaal tegelijk de veewagen uit gaan, worden ze helemaal wild en is er een kans dat ze door de draad lopen. Maar door per tweetal er uit te doen blijven ze redelijk rustig. Alles is goed verlopen en er zijn geen pinken door de draad gelopen gelukkig.
Ook ben ik vrijdag en zaterdagavond samen met Jelle en Dirk naar Wings en Wheels geweest. Dit is in de stad Falkenberg, er rijden dan rond de 5000 Amerikaanse oldtimers door de stad heen. Dit was heel leuk om te zien!! Allemaal hele mooie auto´s. Het was ook wel grappig om al die Zweedse mensen te zien. De jongens lopen er hier echt heel anders bij dan in Nederland. Hier in Zweden zijn ze allemaal zo netjes gekleed enzo.
Zondag kwam ik in de stal en stond er al een pas geboren kalfje op me te wachten. Verder heb ik alle nodige werkzaamheden gedaan, maar verder heb ik de hele zondag geslapen omdat ik zo moe was. Dat was eigenlijk ook wel heel lekker!!

Liefs, Mandy

  • 25 Juli 2015 - 13:11

    Rietje:

    Leuk weer iets te horen van jou Mandy ,het. Gaat prima met jou daar en
    Genoeg en leuke mensen geniet maar lekker hoor gr.riet en jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 18 Maart 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 33663

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Stage Zweden

13 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: