Druk weekje - Reisverslag uit Falkenberg, Zweden van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu Druk weekje - Reisverslag uit Falkenberg, Zweden van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu

Druk weekje

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

30 Juli 2015 | Zweden, Falkenberg

Hey allemaal,

Hier ben ik weer. We hebben weer een drukke week achter de rug. Van de week zijn de laatste pinken naar buiten gegaan. Deze pinken zijn nog nooit eerder buiten geweest, dus moesten ze een dag en een ren staan. Hier kunnen ze dan wennen aan het licht en de ruimte. Nu lopen er daar in Jällsjö 125 pinken. De stier loopt er ook bij, die heeft van de week ook nog een neusring gekregen. Hierdoor wordt hij rustiger als het goed is, en als hij op je af komt kan je hem bij z'n neusring pakken. Hij is nu nog wel rustig. Maar nu hij buiten loopt is het risico wel groter dat hij wat wilder wordt.
Ook hebben we van kalfjes over gedaan. Er waren 8 kalfjes van de melk af, die gingen naar een groter hok. En ook zijn er weer 8 kalfjes in de plek terug gekomen. Deze kalfjes kwamen uit de kalveriglo's, ze krijgen nu melk uit de melkbar. Ze moesten er wel aan wennen, want die spenen die aan de melkbar zitten zijn veel taaier, dus komt er minder melk uit. Maar naar een weekje zijn ze er wel aan gewend. Er moest ook een kalfje terug naar de iglo's. Deze kon niet meekomen in de groep en zetten z'n bekje verkeerd aan de melkbar waardoor hij weinig melk binnen kreeg.
Ook heb ik deze week de laatste robot schoon gespoten. Nu ziet alles er weer netjes uit. Jammer dat de koeien het zo weer onder schijten!!

Er zijn ook weer een aantal nieuw kalveren geboren. Er staan nog een hoop koeien op springen, dus het zal nog wel veel drukker worden. Maar de koeien werken nog niet echt mee.

Groetjes!!

• 30 Juli 2015 - 15:57

Anja:

Hoi Mandy,
    Je hebt er weer leuke foto's op staan. Wat een drukte met die kalfjes maar is jouw wel toevertrouwd.
    Groetjes van ons allemaal.
    Xxx

• 30 Juli 2015 - 16:15

Riet Paes De Witt:

Hoi mandy hier oma het is maarstil in hank allemaal met vakantie bij ons is hetzelfde met jou gaat het goed dat lezen wij wel fijn voor jouw groetjes oma en jan

• 02 Augustus 2015 - 03:49

Annemiek:

Hey meid !!!
    Jij hebt het ook aardig druk zo te lezen !! Super hè, zo'n stage haha ik mis school nog niet echt !! Jij wel?
    Wel mis ik de mooie feestjes en de autoritjes naar Dronten met jou wel een beetje !! ;-)
    Nou, geniet ervan en tot snel maar weer !! Spreken mekaar !!

Xxxxx