Heenreis naar Zweden - Reisverslag uit Falkenberg, Zweden van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu Heenreis naar Zweden - Reisverslag uit Falkenberg, Zweden van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu

Heenreis naar Zweden

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

29 Juni 2015 | Zweden, Falkenberg

Maandag 29 juni was het zover, mijn stage in Zweden. Ik werd weggebracht door Rick en mama naar Voorst, in de Achterhoek. Vanuit daar kon ik met Jan en Gery Terwel meerijden naar Zweden. Bij hun ga ik stage lopen. Ze zijn een weekend in Nederland en kan met hun naar Zweden mee rijden. De oma rijdt ook mee. De reis begon vanuit Voorst om half 4. In totaal was het 9 uur rijden. De reis viel alles mee, ik heb ook nog een heel stuk kunnen slapen in de auto. Om 12 uur 's nachts zijn we aangekomen in Zweden op hun boerderij. We zijn natuurlijk gelijk na de spullen uitladen naar bed gegaan. De volgende dag moest ik negen uur weer paraat staan.

De volgende dag kreeg ik een rondleiding op de boerderij. Ze melken 350 koeien met vier robots en daarvan worden er nog ongeveer 70 in de melkstal gemolken. Het landwerk wordt door de familie zelf gedaan. Het is een echt familiebedrijf. Jan en zijn drie zoons werken op het bedrijf. Ook een schoondochter en een werknemer zijn werkzaam op het bedrijf.