Week van 30-4 13-5 - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu Week van 30-4 13-5 - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu

Week van 30-4 13-5

Door: mandyvanachterberg

Blijf op de hoogte en volg Mandy

07 Mei 2012 | Canada, St. Marys

De shoppingmalls zijn hier nie zo groot hoor. Et is eigenlijk net zo als in Nederland. Tenminste waar wij heen waren geweest wel igg. En disken is de grond los woelen. En de brokken wa kleiner maken.

Deze week niet zo heel veel gedaan. We zijn met best veel mensen. Ik heb van de week een keer biefie buiten gezet. Dat is een vleeskoe met zn kalfje. Eerst had ik zn weitje even klaar gemaakt. Wa zand in zn hokje en zaagsel er overheen. Marten (de herdmanager) zei dat da beest we zou meelopen aan een halster en dan liep da kalf er ook wel achteraan. Dus ik dacht, da is een makkie. Nou, da viel tegen. Ik had Jan gevaagd of ie even wou helpen. Mar ik mocht Biefie vasthouden. Et was al een heel karwei om em uit zn stal te halen. Mar toen moes ie nog een eind lopen. Mar hij wou nie. Dus Jan ging even de stroomprikker halen. Dus hij gaf em stroom en toen wou ie wel lopen. Ik kon em amper houden. Mar toen stopde die weer. En Jan gaf em nog een keer stroom. En toen ging ie er weer vandoor. Mar toen kon ik em nie meer houden. En ik zag ook een boom op me afkomen dus toen heb ik mar losgelaten. En toen liep ie eigenlijk zo naar zn weitje. En toen da kalf nog. Die wou ook nie lopen. Mar die hebben we er mar naartoe gesleept. En donderdag hebben we stenen graapt. De hele dag wel. Er moes daar nog mais gezaaid worden. En er lagen heel veel grote stenen. Dus die hebben ik, Joost en Maarten even graapt. Joost is de andere stage loper en Maarten is er sinds vorige week. Die komt uit Nederland en komt hier voor een jaar werken. Het was gelukkig mooi weer. Daarom was et ook nie zo heel erg om de hele dag stenen te rapen. Vrijdag heb ik de kalverhutjes buiten gereden en Joost heeft die zuiver gespoten. En ik heb de hokjes uitgemest met de skitsier en heb er weer nieuw zand in gereden. Zaterdag heb ik ze weer naar binnen gereden en s middags ben ik gaan grasmaaien. Da was ook wel de hele dag werk. s Avonds zijn we naar Guelf geweest, naar een counterybar. Ik moes naar Woodstock rijen en vanuit daar reden Wim en Hans naar Guelf. Rick, Bert-Jan, Evelien, Martijn, Jack, Corne en nog een jongen waren ook mee geweest. Het was heel gezellig. En we bleven bij Wim in Woodstock op zijn farm slapen. Toen hebbben ze daar zondag een rondleiding gekregen. En ook bij het ouderelijk bedrijf. En toen verder hebben we daar de hele dag een beetje gezeten. Rond een uur of half 3 zijn we naar huis gereden en heb ik Evelien en Bert-Jan afgezet en toen ben ik bij Rick gebleven en hebben we daar wa gegeten en ook weer lekker in de zon gezeten.
Het was heel lekker weer. Ik hoop da et ook zulk lekker weer is als ik terug kom in Nederland

  • 08 Mei 2012 - 10:06

    Fam Van Dortmont:

    Heey Mandy het begint nu te korte he. Hier is het nog geen mooi weer hoor. We zitten allemaal op mooi weer te wachten dus als jij het nou meeneemt! We zien je over 8 dagjes dan weer he. Groetjes en nog veel plezier die laatste week.

  • 08 Mei 2012 - 13:03

    Anja:

    Ha die Mandy,
    Heel wat maaiwerk zeg. Leuk stel die Biefie en z'n kalf.
    Tot gauw.
    xxxxx

  • 09 Mei 2012 - 16:52

    Lisanne:

    Hee Mandy, mooie foto's zeg! Nog een weekje en dan zijn jullie weer terug! Breng je 't mooie weer dan mee? T is hier namelijk niet zo'n mooi weer! Alvast een goeie terugreis en tot snel! Kunnen we weer gezellig samen bier drinken! We hebben jullie gemist! Xx

  • 10 Mei 2012 - 11:19

    Monique:

    Maar biefie staat er in ieder geval netjes in...! Leuke naam trouwens, biefie voor alles wat eindigt als beef! Al had deze beter wilnie kunnen heten...
    Voor lekker weer adviseer ik je een beetje van daar mee te nemen, want de temperaturen zijn aardig okay, maar het is hier nat, nat en nog eens nat!

    groeten en tot snel!
    Monique Botermans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, St. Marys

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2012

13 t/m 17 mei

14 Mei 2012

Zaterdag 12-5

10 Mei 2012

Toronto

07 Mei 2012

Week van 30-4 13-5

30 April 2012

de week van 23-4 tot 29-4
Mandy

Actief sinds 18 Maart 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 33701

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Stage Zweden

13 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: