Toronto - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu Toronto - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu

Toronto

Door: mandyvanachterberg

Blijf op de hoogte en volg Mandy

10 Mei 2012 | Canada, St. Marys

Maandag avond kwam Rick bij mij slapen,want we vertrokken dinsdag om 5 uur naar het station in St. Marys. De trein ging om half 6 naar Toronto. En we zijn daar een nacht gebleven. Het was echt heel leuk.

De trein is hier heel anders als in Nederland. HEt is helemaal nie druk in de trein. En je heb veel meer beenruimte enzo. Het is ook zon oude trein. Lijkt wel een stoomlocomotief. Ze kwamen rond met koffie en thee. En we dachten da da bij de prijs in was begrepen omdat de treinticket best duur was. Dus wij koffie en thee gepakt. Moesten we nog afrekenen ook. En de trein gaat ook heel langzaam. En als je dan door een dorp of stad rijd gaat de trein ook heel langzaam rijen. Dus de treinreis duurde 3 uur. Best land dus.
Eenmaal aangekomen in Toronto liepen we van het station naar buiten. En daar stond een stentje voor een Citytour. Dus toen hebben we daar mar gelijk een ticket gekocht, en toen hebben we mar gelijk de citytour gedaan. We waren de enige omdat het nog zo vroeg was. Toen hebben we ook nog een boottour gemaakt. Da zat bij de tickets van citytour inbegrepen. Toen hebben we wa gegeten en zijn we naar de CNtower geweest. Daar hebben we heel wa foto's gemaakt en kwamen we ook nog Nederlanders tegen. Best raar da je dan ook nog Nederlands tegen komt. Toen hebben de de citytourbus weer gepakt en zijn we uitgestapt in de stad. Daar hebben we bij het HardRock café wa gedronken en toen hebben we het hotel opgezocht. Het was heel makkelijk te vinden. We hadden ook een hele mooie hotelkamer. Na het eten zijn we naar een parkje gegaan en hebben we mensen en eekhoorntjes bekeken. Er lopen daar echt rare mensen. We hebben toen nog een koffie gepakt en zijn we naar de hotelkamer gegaan.
De volgende ochtend hebben we in het hotel ontbeten en zijn we naar de stad gelopen. Het was denk een kwartiertje lopen. Het was heel mooi weer. Dus da was wel lekker. Toen hebben we de hele dag lekker geshopt. Het was ook super druk. Echt niet normaal. Toen we uit gestad waren zijn we wa gaan eten. Het was bij een restaurant waar je heel veel kon eten. Je kreeg een creditcard, en dan kon je overal eten bestellen. Je echt alles eten. En op hbet eind moes je die creditcard inleveren en kon je gelijk betalen. We hebben daar best lang gezeten. Toen zijn we naar de trein gelopen. We moesten daar best lang wachten. Mar we wisten nie wa we anders moesten doen.
Op de terugweg heb ik de hele weg geslapen. Hinny kwam ons ophalen in St. Marys. En toen we Rick thuis hadden gebracht waren we om half 2 weer thuis. Mar we hebben een leuke trip gehad.

En ik ben op zich wel weer blij om naar huis te gaan. Mar ik heb et hier wel heel erg naar mn zin gehad. En nog steeds. Ik vind et ook wel jammer da ik naar huis ga.
En ik heb ook weer zin om elk weekend weer uit te gaan en lekker biertjes drinken enzo.

• 12 Mei 2012 - 09:08

Anja:

Je engels weer wat op kunnen halen?
    Wat een grote stad! Niet verdwaald?
    Tot gauw.
    xxx

• 13 Mei 2012 - 07:00

Tante Diny(B'dijk):

Hoi Mandy,
    Wij willen jou een goede reis terug wensen.Het zal weer even wennen zijn
    uit het "vrije"Canada naar het knusse Nederland.
    Tot gauw !!

• 13 Mei 2012 - 17:51

Fam Peeters :

Mandy

Ook jou belevenissen hebben we gelezen . dit was erg leuk .Nog een paar mooie dagen en een goede reis en tot donderdag .Bedankt . René Marily en Tim Peeters