Donderdag 19-4 t/m dinsdag 24-4 - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu Donderdag 19-4 t/m dinsdag 24-4 - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu

Donderdag 19-4 t/m dinsdag 24-4

Door: mandyvanachterberg

Blijf op de hoogte en volg Mandy

24 April 2012 | Canada, St. Marys

Heb al een tijdje niks meer van me laten horen. Heb nie zo veel tijd. En ook nie echt zin meer. Maar hier hebben jullie nog wa verhalen en een hoop foto's tegoed.

Donderdag bleef ik bij Rick slapen. We hebben eerst een beetje uitgeslapen. En daarna kwam Janny, Connie en Marion ons ophalen. We gingen naar de markt van de Mannonights. Het was een uurtje rijden. Eenmaal daar aangekomen was het 10 uur. We liepen de markt nog mar net op of we zagen Corné. Die was daar ook met zn stage. Toen zijn we met zn alle naar binnen gegaan. Daar deden ze allemaal koeien veilen. Je moes je hand nie opsteken ofzo. Anders had je zo een bod gedaan. Je kon ook over de verzammelplaats van die koeien lopen. Je liep er dan boven. Was heel mooi om te zien. Jammer da da in Nederland nie meer kan. Daarna hebben we Kibbeling gegeten, was heel lekker. Daarna zijn we over de markt gelopen. Je kon er allerlei leuke dingen kopen. Ik heb een kadotje voor Hinny gekocht want die was vrijdag jarig. Ook heb iik een riem gekocht want die was stuk. En ik heb 2 hele mooie ringen van Rick gekregen. Toen we de markt hadden gehad zijn we naar Marion gegaan. Daar hebben we lekker gegeten. Daarna zijn we daar de stal ingegaan. We hebben nie echt geholpen. Alleen een beetje rondgekeken. Toen hebben Rick en ik ook nog een rondje gereden met de Gator. En de honden renden helemaal mee. Dus die hebben we op de terugweg mar in het bakkie gedaan. Anders moesten ze da hele stuk weer terug rennen. Sjoerd zei da er bij de buren een brandweeroefening was. Dus zijn we daar ook even gaan kijken. ROnd een uur of half 9 heeft Sjoerd ons weer naar huis gebracht. En Rick en ik moesen weer afscheid nemen van Janny want die is zaterdag weer naar huis gegaan.

Vrijdag
Vandaag heb ik eerst de kalfjes gevoerd. Daarna heb ik de emmers van de kalverhokjes schoongemaakt. Na het ontbijt ben ik kalverhokjes gaan schoonspuiten. En daar ben ik zo heel de middag mee bezig geweest. Nie echt heel spannend dus.

Zondag
Zondag kon ik weer uitslapen. We waren zaterdag avond uit geweest met een heel groepje. Met Rick, Martijn, Corne, Jack, de jongens van Martijns stage, Joost die hier ook stage loopt. Zit in Boxtel op school, en een meisje en een jongen van Dronten. Het was heel gezellig. Dus het was wel lekker da ik kon uitslapen. 's Middags zijn Hinny, ik en Joost naar 2 bedrijven weesten kijken. Tegen de avond zijn ik en Joost naar Rick gegaan om Joost daar et bedrijf te laten zien. En toen zijn we met zn 3 gezellig naar de Mc geweest. En daarna een koffie gehaald bij Tim Hortons en toen hebben we nog wa rond gereden voor we naar huis gingne.

Maandag
Weer om half 7 begonnen met kalfjes voeren. Er was nie zo heel veel, er waren heel veel kalfjes gespeend. Daarna heb ik Maarten holpen met het stalwerk. Na het ontbijt ben ik begonnen met de office schoonmaken. Da was wel heel nodig. Maar rond half 2 ben ik naar binnen gegaan want ik ging met Hinny naar de stad om kleren te kopen. Was heel gezellig. Daarna was er nog een Mary Kay, da is ongeveer et zelfde als Mylene bij ons. Toen heb ik me eigen heel mooi op mogen maken. En toen waren we om 10 uur weer thuis.

Dinsdag
Begonnen met kalfjes voeren om half 7. Was er snel mee klaar. Toen ben ik Maarten gaan helpen in de stal. De veearts kwam weer voor de herdhelth. Dus ik moes daar mee meehelpen. Ik moes weer PRID's inbrengen. Er waren 7 koeien die een PRID moesten. Na et ontbijt heb ik halsbanden schoongemaakt. Die had ik de dag ervoor al in het water met chlorine gezet. En toen ben ik verder gegaan met het office schoonmaken. Da was echt een werk zeg. Mn emmer was snel vuil iedere keer. Maar nu is het weer spik en span. Je kan weer van de vloer eten. Toen ik klaar was ben ik naar binnen gegaan om aan mn verslag te werken.

  • 25 April 2012 - 06:18

    Anja:

    Leuke foto's hoor Mandy.
    Zijn we weer wat op de hoogte.
    Het uitgaan was wel gezellig zo te zien.
    Groetjes van ons

  • 25 April 2012 - 07:51

    Henk En Carool:

    Goh Mandy ziet er allemaal goed uit.
    Begint te korten. Ik hoor van je moeder dat je het niet zo leuk vindt om daar afscheid te nemen.
    Goed dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Geniet ze nog

  • 25 April 2012 - 21:31

    Monique:

    Ha Mandy,

    snap het best, hoor, dat de verslagjes soms als een verplichting aanvoelen! Geen enkel probleem als je het vaker zo oplsat als hierboven, en 1x/wk alles plaatst (al zal het thuisfront het mischien leuker vinden om om de paar dagen wat te lezen...).
    Verder heb ik er geen enkel bezwaar tegen als je de website als een soort van 'kladje'gebruikt om wat dingen op te schrijven voor je eindverslag. Iedere keer de dagelijkse beslommeringen die terug blijven komen, is ook maar hetzelfde... Dus een keer iets overkwaliteitscontrole v/d melk vertellen ofzo, mag ook best...
    Sla je meteen 2 vliegen in 1 klap, want dan kun je van deze website een hoop kopieren voor in je verslag...
    Enne.., er zit geen minimum aantal regels aan, he? Weinig te vertellen is ook weleens prima!

    Hopelijk heb ik je zo weer een beetje schrijfmoed gegeven. Maargoed, veel liever dat je het schrijven vervelend vindt, dan het stagelopen. Gelukkig heb je het daarmee reuze naar je zin!

    Veel plezier dus nog...
    groeten,
    monique Botermans

  • 26 April 2012 - 10:11

    Jelle:

    ik wou ook wel bij die brandoefening zijn!!
    Groeten van jelle en opa en oma den boer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, St. Marys

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2012

13 t/m 17 mei

14 Mei 2012

Zaterdag 12-5

10 Mei 2012

Toronto

07 Mei 2012

Week van 30-4 13-5

30 April 2012

de week van 23-4 tot 29-4
Mandy

Actief sinds 18 Maart 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 33709

Voorgaande reizen:

29 Juni 2015 - 07 Augustus 2015

Stage Zweden

13 Maart 2012 - 16 Mei 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: