Zaterdag 14-4 - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu Zaterdag 14-4 - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu

Zaterdag 14-4

Door: mandyvanachterberg

Blijf op de hoogte en volg Mandy

17 April 2012 | Canada, St. Marys

Vandaag ben ik om 6 uur begonnen. Dit weekend moet ik werken dus das moet ik de kalfjes ook melk geven. Op zich ging het wel goed. Er waren een paar kalfjes die niet goed wouden drinken. Die waren aan de schijt, en ze zagen er nie zo heel goed uit. Toen heeft Rolf de veearts gebeld om een infuus in te brengen. Dan krijgen ze veel vocht binnen en worden ze meestal snel beter. Toen ik klaar was met de kalfjes melk en eten en water geven kwam Antony met de skitstier en moesten de kalfjes gebed worden. Da is gewoon zaagsel in de hutjes gooien. Toen da klaar was moest er nog een koei gemolken worden. Die was gevallen in de melkstal dus die kon nie meer overeind. En ze legt in het strooihok/. Dus die moes eerst overreind. Gewoon met de heupklem. Dus toen heb ik em gemolken met een machintje. Daarna heb ik de melkstal gescrapt en ben ik gaan ontbijten. Tijdens et ontbijt kwam de veearts voor het infuus dus moes ik die gaan helpen. Teon da klaar was kon ik gaan afeten. Daarna heb ik effe een dutje gedaan want er was toch nie zo veel te doen. Daarna heb ik de kalfjes nog een keer gecontroleerd. En de iv ( infuus) zat nie goed. Het liep nie in de veen (ader) mar onder de huid. Dus de veearts moes nog een keer terugkomen. Nie erg handig dus. Ik heb de heiferbarn ook nog gedaan. En toen was het al weer tijd om de kalfjes melk te gaan geven. De veearts was ondertussen ook weer geweest en alles zat weer op zn plek. Ik moes van de kalfjes ook mest afnemen. Omdat ze aan de schijt zijn gaan ze onderzoeken wa het is. Mar daar heb ik nog tot dinsdag de tijd voor.