Zondag 15-4 - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu Zondag 15-4 - Reisverslag uit St. Marys, Canada van Mandy Achterberg - WaarBenJij.nu

Zondag 15-4

Door: mandyvanachterberg

Blijf op de hoogte en volg Mandy

17 April 2012 | Canada, St. Marys

Weer begonnen om 6 uur. Moes de kalfjes weer melk geven. Ik vind het leuk werk trouwens. Jammer da ik da nie vaker hoef te doen. IK had met Rolf afgesproken om eerst de jonge kaljfes melk te geven. Dan de rest en als laatste de zieke. Da word hier allemaal gewoon door elkaar gedaan. Nie echt hygienische dus. Et is wel iets meer werk. Mar miss helpt et ook wel tegen de schijt. Et is natuurlijk ook logisch om het zo te doen. Na et melk en eten en water geven heb ik die koei nog een keer gemolken. En toen heb ik de melkstal weer gescrapte. En ook schoon gespoten. Alleen et water was op. Dus da heb ik nie helemaal afgemaakt. TOen ben ik naar binnen gegaan en heb ik papa gebeld omdat die jarig was. Rick was ondertussen ook wakker geworden, want die was bij mij. Na et onbijt om 12 uur hebben we nog effen een dutje gedaan en zijn we daarna de heiferbarn gaan doen. Rick heeft mij een beetje geholpen. En toen hebben we de kalfjes melk gegeven. Onder tussen was ook een andere stageloper aangekomen. Toen hebben we gegeten. Na et eten hebben ik, Rick, Joost (de nieuwe stageloper) en Hilco nog een biertje gepakt en heb ik Rick weer naar huis gebracht.